arka

20 Ocak 2011 Perşembe

MAKARNA SALATASI



Rus salatasına makarna eklerseniz ne olur? Tabi ki makarna salatası...


Şaka bir yana çok kısa sürede hazırlandığı için kurtarıcı ve çok lezzetli bir salata. Normalde havuç-patates-bezelye üçlüsünden oluşan garnitürü kendim hazırlamayı tercih ediyorum ama acil durumda marketten hazır aldım. Makarnanın pişme süresi olan 10 dakika içinde zaten diğer malzemeler de hazırlanmış oluyor ve sonuç: 10 dakikada süper bir yemek... Malzemeleri göz kararı koydum. Arzuya göre arttırılıp azaltılabilir. Bu malzemeler 12 kişiye tam yetti. Mayonez kullanmadım.

yarım paket (250 gr) Barilla mini midye makarna
1 kavanoz hazır garnitür
250 gr süzme yoğurt
6-7 adet kornişon turşusu
125 gr haşlanmış mısır (1 küçük kutu)
2 diş sarımsak
dereotu
zeytinyağı
tuz

Makarna tuzlu suda 11 dakika haşlanırken 2 diş sarımsak biraz tuzla havanda dövülür. Süzme yoğurt kek karıştırma kabında pürüzsüz hale gelene kadar yumurta çırpıcısı ile karıştırılır. Dövülmüş sarımsak, garnitür, mısır,küçük doğranmış kornişon turşusu, kıyılmış dereotu yoğurdun içine konarak karıştırılır. Makarna pişince süzülür, üzerine biraz zeytinyağ gezdirilir. Makarna da karışıma ilave edilir. Salata hazır.

Mini midye makarna boyut olarak diğer malzemelerle aynı olduğundan bence bu salata için çok uygun.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: