arka

2 Nisan 2010 Cuma

CEVİZLİ ELMALI KEK

Kayınvalidemden aldığım bir tarif. 200 ml lik çocukların içtiği şekerli kakaolu sütlerden kullanmak istedim. Asıl tarifte 1 su bardağı şeker ve 1 su bardağı normal süt kullanılmış. Ben kakaolu süt zaten şekerli olduğu için yarım su bardağı şeker kullandım.

İçinde tereyağ, ceviz, elma ve kuru üzüm olunca tadı da güzel oluyor tabi. Ancak pişerken tüm evi dolduran o kokusu yok mu.....olağanüstü...muhteşem.....insanı bu dünyadan alıp masal dünyasına götürüyor.....

125 gr. tereyağ
1/2 su bardağı şeker
2 yumurta
1 su bardağı şekerli kakaolu süt
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
50 gr. kuru üzüm (suda bekletilmiş)
100 gr. iri kıyılmış ceviz
1/2 paket vanilya
1 çay kaşığı tarçın
2 adet soyulmuş, dilimlenmiş elma


Yakmadan eritilmiş tereyağ ile şeker çatalla iyice karıştırılır. Yumurtalar teker teker eklenir. Kakaolu süt konur. Kabartma tozu ve un elenerek ilave edilir.

Vanilya, tarçın, önceden suda bekletilmiş kuru üzüm konur. Üzerine dilimlenmiş elmalar dizilir. Ceviz ve tarçın serpilir. En küçük kek kalıbına boşaltılır.

Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 1 saat pişirilir.

2 yorum:

Başak dedi ki...

Çok güzel tarif etmişsiniz,sanki evimde pişiyor gibi kokusunu hissettim,ellerinize sağlık.Güzel günler diliyorum :)

SirEvo dedi ki...

aboooooo acayip canım çekti bunu :D