arka

30 Mart 2010 Salı

TERBİYELİ SULU KÖFTE


Benim çocuklar bu yemekle büyüdüler diyebilirim. İlk başlarda sebzeleri küçük doğrayıp piştikten sonra çatalla ezip veriyordum. Şimdi rendeliyorum. Köftelerin içine aslında pirinç konuyor ama ben bulgur koymayı tercih ediyorum.

250 gr. dana kıyma
2 çorba kaşığı pirinç ya da bulgur
2 adet soğan
1 çorba kaşığı sıvı yağ
2 adet havuç
1 adet patates
1 dilim kereviz
1 yumurta
yarım limon suyu

Kıyma, 1 adet rendelenmiş soğan, doğranmış maydonoz yaprakları, 1 yumurta akı, tuz, karabiber yoğrulur. Piriç ya da bulgur ilave edilip biraz daha yoğrulur. Fındık büyüklüğünde parçalar ıslak avuç arasında yuvarlanır.

Doğranmış 1 soğan, ince kıyılmış maydonoz sapları, 1 çorba kaşığı sıvı yağ ile hafifçe kavrulur. 6 su bardağı su konur. Kaynayınca küçük doğranmış sebzeler ve köfte ilave edilip sebzeler pişinceye kadar yavaş yavaş kaynatılır.

Ateş kapatıldıktan sonra çatala çırpılmış 1 yumurta sarısı ve yarım limon suyu 2 kaşık su ile sulandırılarak ilave edilir. 1-2 kere karıştırılır.

Hiç yorum yok: