arka

23 Temmuz 2010 Cuma

CEVİZLİ KAKAOLU KURABİYE


Dün akşam Starbucks'da yediğim ve yeni olduğunu düşündüğüm (en azından ben ilk kez yedim)cevizli çikolatalı kurabiyeye bayıldım. Ben de sevgili dostum Şenyıl'ın vermiş olduğu bonibonlu çikolatalı kurabiye reçetesini cevizli-çikolatalı ya devşirdim. Starbucks'ınki kadar güzel oldu.

1 su bardağı un
1 su bardağı kakao
1 tatlı kaşığı karbonat
1 çimdik tuz
115 gr sütlü çikolata
125 gr tereyağ
1 su bardağı toz şeker
2 yumurta
1 paket vanilya
1 su bardağı iri doğranmış ceviz


Un, kakao, karbonat ve tuz bir kapta harmanlanır. Çikolata tereyağı ile birlikte benmari usulü eritilir. Şeker, yumurta ve vanilya iyice çırpılır, erimiş çikolata da eklenip karıştırmaya devam edilir. Unlu karışım elenerek eklenir. Son olarak da cevizler hamura ilave edilir.

Hamurdan küçük dondurma kaşığı  ile parçalar alınıp aralıklarla yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış 165 derecelik fırında 15 dakika pişirilir. Hemen fırından çıkarılarak tel ızgara üzerinde soğumaya bırakılır.

Hiç yorum yok: