arka

22 Temmuz 2010 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR, DÜDÜKLÜ TENCEREDE


Eşimin bir lafı var : " Enginar sevmek için 20, caz sevmek için 30 yaşında olmak lazım." Bizim çocuklar da bayılmıyorlar enginara doğal olarak. Rüşvet olarak yanına makarna yaptım bugün. Bi enginar, bi makarna şeklinde zar zor yediler. Kızım mırın kırın ettiği için bezelye eklemedim garnitüre ama tarifte tabi ki var.

Ben enginar pişirirken garnitürü bolca yapıyorum, yağını da fazla koyuyorum. Servis yaparken garnitürü hem üstüne hem de yanına koyuyorum. Bol bol da suyundan ekmek bandırıp yemek için.

4-5  adet enginar
1/2 su bardağı zeytinyağı
2 tane orta boy soğan
2 tane orta boy patates
2 tane  havuç
1 su bardağı bezelye içi
1 su bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz (tepeleme)
2 tane kesme şeker
yarım limon suyu
dereotu (süslemek için isteğe bağlı)

Zeytinyağı düdüklü tencereye konarak kızdırılır ve yemeklik doğranmış soğan bir-iki dakika çevrilir. Tuz ve şeker konur. Küp olarak doğranmış havuç, patates ve bezelyeler ilave edilip 2-3 dakika da onlar çevrilir. Enginarlar garnitürün üzerine ters olarak yerleştirilir. Limon suyu ve tencerenin kenarından su ilave edilir. Su garnitürün üzerine çıkacak ama enginarları geçmeyecek. Tencerenin kapağı kapatılarak 1. kademede (sebze pişirme kademesi) buhar çıktıktan sonra 15 dakika pişirilir. Soğuk olarak servis yapılır.

1 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Tam bir şifa deposu olan enginarı çok severim. Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

Saygılar.