arka

20 Aralık 2010 Pazartesi

BAL KABAĞI TATLISI



Artık bal kabağı tatlısı pişirmek çok kolay. Marketten pazardan hazır kesilmişi alınıyor, üzerine şeker , biraz pişir, tatlı hazır. Eskiden öylemi idi? Pazardan kocaman kabak alınır, çekirdekleri çıkarılır, koca koca bıçaklarla ay parçaları kesilir, iç tarafları temizlenir, dış kabukları soyulurdu. Esas zor kısmı da o sert kabukları soymaktı zaten. Artık kolay. Niye sık sık pişirmiyorum o zaman? Bu kış ilk balkabağını daha yeni, bugün pişirdim. Ayıp bana!

1 kilo kesilmiş, soyulmuş bal kabağı
3 tepeleme çorba kaşığı toz şeker
kıyılmış ceviz
tahin

Bal kabağı istenilen büyüklükte doğranarak pişirilecek tencereye konur. Üzerine tepeleme 3 çorba kaşığı (az şekerli için, istenirse daha fazla konabilir) şeker serpilir. Şeker tamamen eriyene kadar bekletilir. İlave su koymadan kabaklar yumuşayana kadar pişirilir.

Üzerine önce tahin dökülür, sonra da kıyılmış ceviz serpiştirilir.

Afiyet olsun.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Gülen yüz oluşturan bezelyeye bayıldım :)
İnsan bloga girince böylesine bir şirinlikle karşılanmak çok hoş :)
Kabak tatlısı benim en büyük kurtarıcım diyebilirim :)
Ellerine sağlık,tatlın çok nefis gözüküyor..
sevgilerimle..