arka

23 Şubat 2010 Salı

YULAFLI BULAMAÇ KAHVALTI

Oğlum 4 yıl boyunca kahvaltıda bu karışımı yedi. Artık görmek bile istemiyor. Kızım 3 yaşında, hala severek yiyiyor. Bazen ben de yiyiyorum. Eşim bayılıyor.

Ruşeymi Sökenin ekmek unundan biliyordum da ayrı olarak satılması çok yeni sanırım. Ben Real'de buldum.

Ara sıra çeşitlendirmek için küçük kesilmiş kuru kayısı, kuru üzüm, kuru yaban mersini de koyuyorum.

Çocukları için arkadaşlarıma da önerdim bu karışımı ama her çocuk sevmiyor. Bazı anneler de çocuklarına bulamaç yedirmeye karşılar. Herşeyi ayrı ayrı yerlerse ağız tadlarının daha iyi gelişeceğini düşünüyorlar....

Karışım şöyle:

yarım kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir (tuzu alınmış)
1 tatlı kaşığı tereyağ (oda sıcaklığında)
1 tatlı kaşığı öğütülmüş ceviz
1 tatlı kaşığı bal
2 avuç yulaf ezmesi
1 yemek kaşığı ruşeym
1/2 su bardağı ılık günlük süt

 Beyaz peynir çatalla ezilir. Diğer malzemelerle karıştırılır. Üzerine ılık süt dökülür. 2-3 dakika sonra yenir.

Hiç yorum yok: