arka

29 Ocak 2010 Cuma

ÇORUM YÖRESİNDEN TARHANA TARİFİ

Açıkçası bu tarhanayı yapmadım ama yapmaya niyet ettim. İlk kez sevgili arkadaşım Sibel'de yedim,bayıldım ve hemen tarifini aldım. Tam da tarhana yapma zamanıydı. Diğer tarhanalardan daha ekşi bir tadı vardı ve  hazır aldıklarımda göremediğim maydonoz, nane parçalarından bolca vardı. Ekşi olmasının sebebi uzun süre mayandırılmasıymış (10 gün). Ne kadar uzun mayalandırılırsa o kadar ekşi olurmuş. Amma midesi hassas olanlara da dokunabilirmiş.
Kayınvalidem niyetimden döndürdü beni. 2 çocukla bu işi becermenin zor olacağını söyledi. Bir de sonbaharın o güzel havalarında 10 gün boyunca sürekli evde olup tarhanayı takip etmek zor geldi. Vazgeçtim neticede.

5 kilo yoğurt (tülbentte 1 gece süzdürülüyor)
3 kilo domates (4-5 parçaya bölünmüş)
3 kilo kırmızı biber
1 1/2 kilo yeşil biber
2 1/2 kilo soğan
3 demet maydonoz
3 demet taze nane

Domates (kabukları ile beraber), biber ve soğan susuz pişirilir. Soğuduğu zaman hamur leğenine konur ve yoğurt, 3 demet maydonoz ve 3 demet taze nane ince ince kıyılarak ilave edilir. Hepsi tahta kaşıkla karıştırılarak çok az tuz ve aldığı kadar un konur. Kek hamurundan biraz daha koyu bir hamur elde edilir. Üzeri açık şekilde taşmaması için sürekli karıştırılarak yaklaşık 10 gün süreyle bekletilir. Taşma ihtimaline karşılık altına bez serilir. Kabarması bittiğinde balkona karton üzerine bir bez yayılır. Karışım bezin üzerine kaşık kaşık dökülür. Üst tarafı kurudukça alt üst edilir. Küflenmemesi için alttaki bez ıslandığında değiştirilir. Suyunu çekip iyice kuruyuncaya kadar ufalanır. Nemi tamamen gidince robattan geçirilir. 1-2 gün daha havalandırılıp bez torbalarda saklanır.

Hiç yorum yok: