arka

30 Ocak 2010 Cumartesi

HAŞHAŞLI KURU MEYVELİ KEK



 Geçenlerde kuru kayısı ve  küp doğranmış taze yeşil elma ile denedim. Biraz da tarçın koydum. Ceviz yoktu koymadım. Şekeri de olabildiğince azalttım. (1/4 su bardağı). Harika oldu. Üstelik çocuklarla yaptım. Birlikte yapılacak harika bir faaliyet.

Esasen tarif hurmalı ama ben her türlü kuru meyve ile denedim. Hatta bazen birkaç tane kuru meyveyi birarada  koyuyorum. En sık yaptığım keklerden biri. Tavsiye ederim.


2 yumurta
1/2 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 1/2  su bardağı tam buğday unu
10-15 adet iri doğranmış hurma kuru meyve (hurma, kayısı, erik, incir)
1 çay bardağı iri kıyılmış ceviz
2-3 tatlı kaşığı haşhaş
1 limon kabuğu rendesi
1 portakal kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu

Yumurta ve toz şeker mikser ile iyice çırpılır. Sıvı yağ ve yoğurt ilave edilip tahta kaşıkla karıştırılır. Un ve kabartma tozu elenerek ilave edilir. Diğer malzemeler de konduktan sonra 1 -2 kez daha karıştırılıp kek kalıbına dökülür. 180 derece fırında 45-50 dakika pişirilir.

Afiyet olsun.
..
..

Hiç yorum yok: