arka

29 Ocak 2010 Cuma

TAVUKLU PIRASA OGRETEN


Bu yemeği ilk kez 6-7 yıl önce Beyoğlu'ndaki Zencefil'de yemiş ve çok beğenmiştim. Tarifini internette buldum ve hemen denedim. Hala Zencefil'in menüsünde var mı bilmiyorum ama o gün bugündür benim menümde var, sık sık pişiriyorum. Daha sağlıklı diye tavuk yerine hindi fleto ile denedim o da güzel oldu.
İstenirse  üzerine küçük doğranmış 1 adet kırmızı biber serpilebilir.

1/2 kg pırasa
1 adet tavuk göğsü
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı margarin
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
tuz, karabiber

Pırasalar ayıklanıp 2 cm eninde kesilir. Kaynar tuzlu suda haşlanıp süzülür. Tavuk az su ile haşlanıp didiklenir. Tencerede yağ ile un hafifçe kavrulur. Süt yavaş yavaş ilave edilir ve tuz ile karabiber eklenir. Peynirin yarısı ve tavuklar sosa ilave edilir. Pırasalar fırın kabına yerleştirilir. Üzerine sos gezdirilir. Kalan peynir serpilir. 180 derece ısıtılmış fırında 35 dakika üzeri kızarana kadar pişirilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: