arka

31 Ocak 2010 Pazar

Tepsi Böreği, Beyaz peynirli, kıymalı, ıspanaklı, patatesli,pırasalı


Bu böreği 25 yıldır yaparım, başka börek yapmayı da bilmem. 15 günde bir, bazen her hafta pişer bizde. Farklı iç malzemeler kullanınca her seferinde farklı börek pişirmişim gibi oluyor. Her yiyen çok beğeniyor ve tarifini istiyor. Çocuklar özellikle kıymalı ve peynirlisine bayılıyorlar. Kıymalısı için 1 baş soğanı ince kıyıp suda öldürüyorum. 500 gram kıymayı ekleyip dağılana kadar kavuruyorum. Tuz, karabiber de koyuyorum. Peynirli yaptığımda ise yağlı ve sert bir peynir seçiyorum ve irice ufalıyorum, çok güzel oluyor. Daha sağlıklı olması için margarin yerine sıvı yağ kullanmayı denedim ama aynı lezzeti alamadım.

4 yufka
3 yumurta
2 su bardağı süt
125 gr tereyağ ya da margarin
1 su bardağı sıcak su
2 yemek kaşığı taze krema (arzu edilirse)
arzu edilen iç malzeme

Bir kap içinde 3 yumurta ve süt çırpılır. Tereyağ ya da margarin yakmadan eritilir, soğuyunca karışıma ilave edilir. Sıcak su ve istenirse krema eklenir. Tepsi yağlanır.Tepsinin en altına kenarları dışarıda kalacak şekilde yufka serilir. Kaşıkla yufkanın üzerine karışımdan bolca serpilir. İki kat  yufka daha parça parça koparılıp kırıştırılarak tepsiye konur. Her katın arasına karışımdan serpilir. İç malzeme döşenir. Kalan yufkalar aynı şekilde yerleştirilir. En sonunda tepsinin kenarında kalan yufka parçaları da kapatılır ve kalan sıvı karışımın tamamı böreğin üzerine dökülür. Kesildikten sonra 180 derece fırında yarım saat  üzeri kızarana kadar pişirilir. Fırından çıkardıktan sonra üzerine biraz su serpilerek başka bir tepsiyle kapatılır. 10 dakika kadar dinlendirilir. Sıcak servis yapılır.

Afiyet olsun.
..
..

Hiç yorum yok: