arka

29 Ocak 2010 Cuma

SARIMSAK AŞI


Sadece mevsiminde yenilebilen harika bir yemek. İlk kez Çiya'da yemiştim. Tarifini internetten bulup yapmıştım. Taze sarımsak çıkmış, bu yıl da ilk kez yaptım. Hazır haşlanmış nohutum vardı, bu sefer et kullanmadım, yine de güzel oldu.....

1 kg. taze sarımsak
500 gr. kuşbaşı et
1 kg. süzülmüş yoğurt
1 çorba kaşığı un
1 adet yumurta
1 su bardağı nohut
1 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tutam safran
tuz, nane, su

Kuşbaşı et tencerede kavrulur. İçine tuz ve su ilave edilip nohut konur. Nohut ve et yumuşayıncaya kadar pişirilir. Sarımsaklar 2-3 cm uzunluğunda doğranarak tencereye eklenir. Sarımsak çabuk pişeceğinden ocaktan almadan birkaç dakika önce ayrı bir kapta yoğurt, un, yumurta ve yağ iyice çırpılır. Pişen yemeğin suyundan bir bardak eklenerek karıştırılır. Bu karışım yemeğin içine aktarılır. Kaynamaya başlar başlamaz ocaktan alınır ve üzeri kızdırılmış yağlı safranla süslenip servis yapılır.

Afiyet olsun.
..

Hiç yorum yok: